Acte înmormântare. Lista actelor fără de care nu poți duce la bun sfârșit înmormântarea

Etichete:
No items found.

Decesul unei persoane presupune organizarea rapidă a ceremoniei de înhumare. Iar fiecare eveniment important din viața unui om se declară la stat. Așadar, în cazul decesului vorbim despre o listă de acte fără de care nu poți duce înmormântarea la bun sfârșit.

Din punct de vedere legislativ, declararea decesului și procesul de înmormântare sunt strâns legate de obținerea unor documente care să ateste trecerea în neființă. De aceea, în articolul de azi parcurgem toate actele necesare pentru finalizarea înmormântării.

Ce acte sunt necesare pentru înmormântare

În ceea ce privește organizarea înmormântării, actele necesare vizează două aspecte:

  • declararea decesului persoanei;
  • atestarea existenței locului de veci.

Practic, ai nevoie să demonstrezi prin acte că s-a constatat decesul și că există un loc de veci pentru defunct. Așadar, actul doveditor pentru deces este certificatul de deces eliberat de Oficiul Stării Civile la care a fost arondat decedatul. 

În cazul unui deces suspect, certificatul poate fi eliberat de Agenția de Servicii Publice din zona în care s-a produs evenimentul ori s-a găsit trupul.

În schimb, pentru a putea înmormânta trupul neînsuflețit, ai nevoie de următoarele acte ce privesc locul de veci și înhumarea:

  • Actul de concesiune;
  • Actul de identitate al concesionarului;
  • Adeverința de înhumare;
  • Actul de îmbălsămare;
  • Cerere scrisă pentru înmormântare.

Documente necesare pentru obținerea Certificatului de deces

Și pentru că am menționat certificatul de deces, trebuie să știi că acesta se eliberează în baza altor documente premergătoare. Așadar, pașii pentru obținerea certificatului de deces sunt următorii:

  • constatarea decesului de către organe abilitate;
  • întocmirea certificatului constatator de deces;
  • procurarea documentelor adiționale;
  • eliberarea certificatului de deces.

Iar actele care trebuie depuse pentru a obține certificatul de deces vizează atât decedatul cât și persoana care declară trecerea în neființă. Iată care sunt ele:

  • Actul de identitate al decedatului;
  • Certificatul de naștere;
  • Certificatul de căsătorie, dacă este cazul;
  • Sentința de divorț, dacă există;
  • Livretul militar, după caz;
  • Actul de identitate al persoanei care declară decesul;
  • Documentul care atestă gradul de rudenie cu defunctul.

De exemplu, pentru a dovedi legătura cu persoana decedată poți depune certificatul propriu de naștere sau livretul de familie în cazul în care vorbim despre membrii familiei. În schimb, dacă decedatul nu este o rudă, poți face dovada prin alte documente care atestă legătura.

Acte necesare și proceduri pentru ceremonia înmormântării

Atunci când vorbim despre înmormântarea defunctului, actele ce trebuie depuse sunt certificatul de deces și adeverința de înhumare. Cele două documente sunt înmânate fie preotului, fie persoanei desemnate să se ocupe cu aspecte de organizare.

În schimb, la desfășurarea ceremoniei de înmormântare, preotul citește necrologul decedatului. Așadar, te poți ocupa cu realizarea discursului mortuar în care să precizezi câteva aspecte legate de viața celui trecut în neființă precum:

  • educația și viața profesională;
  • valorile și principiile morale;
  • moștenirea spirituală;
  • familia pe care a avut-o;
  • felul în care va rămâne în amintirea celor vii.

Ajutorul de deces: ce documente să procuri

Și pentru că acoperirea unor costuri pentru înmormântare nu este ușoară, poți beneficia și de un ajutor de deces. Totuși, există câteva criterii pentru acordare și o listă de acte necesare pentru obținerea ajutorului de deces.

De aceea, primul pas pentru obținerea ajutorului este ca persoana decedată să fi fost asigurată în sistemul public. Există, însă, și posibilitatea ca ajutorul să se acorde decedatul are un membru al familiei care este asigurat.

Iată și ce acte trebuie să depui pentru obținerea ajutorului:

  • certificatul de deces;
  • cerere scrisă pentru acordarea ajutorului;
  • actul de identitate al celui care solicită ajutorul;
  • cupoane de pensie, în cazul pensionarilor;
  • adeverință de studii pentru tinerii între 18 și 26 de ani;
  • facturi și chitanțe de la firma de servicii funerare.

Suntem alături de tine atunci când nu știi ce să faci în caz de deces. Și îți oferim sfaturi și ajutor astfel încât tu să poți petrece ultimele clipe alături de cei trecuți în neființă.

Iar pentru a putea menține vie amintirea celor care nu mai sunt printre noi, Funero a creat primul memorial virtual din România. Aici poți să adaugi o fotografie cu cei dragi și să aprinzi o lumânare virtuală în memoria lor. 

Funero este alături de tine în momentele grele

Suntem alături de tine atunci când te afli în situația dificilă de a fi pierdut o persoană apropiată. De aceea, oferim o gamă largă de servicii funerare, de la repatrierea persoanelor decedate și până la organizarea de ceremonii religioase.